نصب برنامه روی گوشی بدون هیچ مشکلی!

دوست داری برنامه های مختلف رو از منابعی به جز گوگل پلی دانلود کنی اما گوشی اندرویدی اجازه نمیده؟؟!! موقع نصب برنامه از منبع ناشناخته ارور unknown sources گوشی بهت نشون داده میشه و کلافه ات کرده؟؟ اصلا نگران نباش بهت میگم چیکار کنی تا با نصب برنامه از هر جایی روی گوشی بدون هیچ مشکلی! از برنامه های مختلف استفاده کنی و لذت ببری فرقی نداره از چه گوشی استفاده میکنی. بیا چون میخوام درباره ی مجوز نصب برنامه در سامسونگ، شیائومی و برندهای دیگه ی گوشی کلی مطلب جذاب بهت یاد بدم.

چگونه نصب برنامه های ناشناخته را غیر فعال کنیم

این گزینه اگه غیرفعال باشه یعنی اجازه نداری از منابع ناشناس دانلود کنی و این قابلیت به صورت پیشفرض غیرفعاله، در واقع برای مجوز نصب برنامه در اندروید باید این قابلیت رو در گوشی فعال کنی. بعضی از افراد فکر میکنن خطای unknown sources داخل گوشی بابت برنامه های ایرانی هستش، ولی اینطوری نیست، این خطا یه دلیل خیلی جالب داره و راهکارش هم خیلی خیلی ساده است!!!

در ادامه سعی میکنیم بهترین راهکار های که توسط رایانه کمک رایگان معرفی شده رو به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

اجازه نصب از منابع ناشناس شیائومی

فعالسازی نصب برنامه های ناشناخته در شیائومی خیلی ساده اس کافیه طبق مراحل زیر پیش بری:

  • اول از همه به بخش تنظیمات وارد شو.
  • حالا گزینه ی Privacy protectionرو انتخاب کن.
  • الان وقتشه که در صفحه ی جدید بر روی گزینه ی Special permissions ضربه بزنی.
  • حالا برای حل مشکل چگونه مجوز نصب برنامه را فعال کنیم فقط باید روی گزینه ی Install unknown apps ضربه زده و برنامه ای که میخوای از طریق آن اپلیکیشن رو نصب کنی انتخاب کرده و در آخر هم Allow from this source   رو فعال کنی، دیدی چقدر آسون بود! 😉
بیشتر بخوانید:  برنج فجر چه مشخصاتی دارد؟

غیر فعال کردن نصب برنامه در اندروید

همونطور که گفتم گزینه ی Unknown sources بصورت پیش فرض در گوشیهای اندرویدی غیر فعاله و واسه اینکه اجازه نصب از منابع ناشناس سامسونگ یا برندهای دیگه ی گوشی رو در نسخه های مختلف صادر کنی میتونی از مسیر زیر به این گزینه برسی.

Settings >> Security & fingerprint >> Unknown sources

 

نحوه فعال سازی اجازه نصب از منابع ناشناس در گوشی های قدیمی سامسونگ

برای اینکه بتونی در گوشی سامسونگ قدیمی به راحتی از منابع ناشناس نرم افزار دانلود کنی باید از مسیر زیر استفاده کرده و مشکل رو حل کنی.

Settings >> Lock screen and security >> Unknown Sources

رفع مشکل روشن شدن خودکار unknown source

شاید بعضی وقتها ببینی که unknown source بصورت خودکار روشن میشه حتی خیلی از کاربران گزارش دادند که بعد از غیرفعال کردن این گزینه به شکل دستی، با گذشت حدود 30 دقیقه دوباره روشن میشه و حتی یک پیغام هم بهشون نشون میده که میگه منابع ناشناس روشنه و حسابی کلافشون کرده اگه این پیغام کلافه کننده بهت نشون داده شده میتونی از طریق روشهای زیر از دستش خلاص بشی.

 

راه اندازی مجدد دستگاه

گاهی اوقات این پیغام دردسر ساز با یک راه ساده حل میشه، پس اول از همه تمامی برنامه های در حال اجرا رو بسته و دستگاه رو مجددا راه اندازی کن.

توجه داشته باشید که ریست فکتوری تبلت و گوشی با ریست عادی آن متفاوت است! و منظور از راه اندازی دوباره در این بخش همان خاموش و روشن کردن دستگاه است. اگه با این روش مشکلت رفع نشد بیا تا یک راه دیگه بهت بگم.

بیشتر بخوانید:  روش درست کردن آبرنگ طبیعی

 

پاک کردن ویروس گوشی اندروید

یکی از دلایل فعال شدن خودکار گزینه ی منابع ناشناس ویروسی شدن گوشی است واسه همین میتونی با از بین بردن ویروسها مشکل رو حل کنی، بهت پیشنهاد میکنم یه آنتی ویروس قوی مثل کسپراسکی رو حتما دانلود و نصب کنی و یکبار کامل گوشیت رو باهاش اسکن کنی تا مطمئن بشی گوشیت ویروسی نیست.

بطور کلی راه های مختلفی برای حذف ویروس گوشی وجود داره، یکی دیگه از بهترین روش ها برای حذف بدافزارها برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه یا Reset Factor است.

راه اندازی اندروید در حالت safe mode

یکی دیگه از راههایی که میتونی برای رفع این مشکل استفاده کنی راه اندازی اندروید در حالت امن است که برای اینکار کافیه طبق مراحل زیر پیش بری:

اول دکمه ی پاور رو چند ثانیه نگه دار.

حالا دستگاه اندروید رو با نگه داشتن دکمه خاموش/روشن به حالت Safe Mode ببر.

وقتی حالت ایمن رو روی صفحه دیدی بر روی گزینه ی حالت ایمن ضربه بزن.

الان گوشی اندرویدی برای چند ثانیه خاموش خواهد شد.

بعد از چند ثانیه گوشی روشن شده و حالت ایمن نشون داده میشه.

حالا باید توی این حالت اقدام به خاموش کردن منابع ناشناس کنی.

در نهایتم یک بار گوشی رو ری استارت کن تا به حالت اول برگرده.

 

کلام آخر…

از اینکه تا آخر مقاله ی “نصب برنامه از هر جایی روی گوشی بدون هیچ مشکلی!” با من همراه شدی ازت ممنونم و امیدوارم الان دیگه مشکلت کاملا حل شده باشه، بازم اگه سوال یا مشکلی داشتی که در این مقاله به جواب نرسیدی میتونی روی کمک کارشناسان رایانه کمک حساب کنی فقط کافیه که با شماره های 9099071540 یا 0217129  تماس بگیری و از متخصصین این مجموعه مشاوره تلفنی و اینترنتی بگیری 😊.

مطلب پیشنهادی

روش درست کردن آبرنگ طبیعی

درست کردن آبرنگ طبیعی چگونه در منزل آبرنگ طبیعی درست کنیم؟ کودکان دلباخته نقاشی با …